Кемпір-шал деп тілімізді түйрейміз-ау, бірақ басты жаңалық атаулының барлығын осы кісілер арқылы біліп отыратынымыз рас. Жиын-тойы тарқамайтын үлкен кісілеріміз барған жерінде адам денесінен қан алдыру арқылы ем жасау, яғни хиджама туралы естіп, біліп келеді. Онысын алты жаннан тұратын отбасына айтса, одан әрі отыз алты адам емнің осы түрінің кең таралып жатқанынан хабардар болады деген сөз. Ауыздан-ауызға жеткен әңгімелер мені бейжай қалдырмады. Профилактикалық ем түрінде қолданудан басталатын хиджама егде тартқанда жаныңа бататын аурулардың алдын алу болып саналады. Әрине, денсаулығыңыз туралы барлық ақпаратқа қанығып, санитарлық ережелерді ұстанып жасаған жағдайда. Ал қазіргі кезде хиджама жасаумен айналысатын мамандардың жарнамасынан көз сүрінеді. Әлеуметтік желіні бір ақтарсаңыз, толыққанды мәліметке қанық боласыз. Ауруынан айығып, алғысын жаудырып жатқандар одан да көп. Десек те дәстүрлі емес медициналық емнің қаншалықты пайдалы немесе зиян екенін білу үшін арнайы мамандарды іздедік.
Әдеттегідей сурет пен жарнаманың «отаны» саналатын «Инстаграмм» әлеуметтік желісін парақтадық. Қызылорда өңіріндегі хиджама жасаушыларды іздеген біз үшін «Мой доктор» клиникасының жарнамасы «жарып тұр». Желінің төменгі тұсына түсе берсеңіз, жеке тұлғалардың үйіңізге келіп, хиджама жасап беретін жарнамалары жиі орналасқан.
ҚАН САРАПТАМАСЫ МІНДЕТТІ...
Қала орталығындағы «Мой доктор» клиникасы. Есігі айқара ашық. Кіреберіс ауызда пациенттердің сыртқа киетін аяқкиімдері мен бөлмеге кірердегі арнайы аяқкиімдері. Тыныштық. Сірә, жан мен тән тыныштығы орнаған сияқты. Өйткені артық ауыз шу жоқ. Бұл акустиканы менің есік қаққан қолым бұзды. Есіктің сыртындағы жазуға қарадым. «Ерлерге хиджама жасау бөлмесі». Айналама қараймын, адам жоқ. Амалсыздан, есікті аштым да, саулық сұрадым. Бір азамат алғысын айтып шығып бара жатыр. Осы емді қабылдаған болуы керек. Оны сұрап үлгермедім. Кабинеттегі админстратор қыз жылы қабылдады. Хиджама қабылдаудың мән-маңызын білуге барған маған маман барлығын ашып түсіндірді.
Сәкен ӘБІЛДАЕВ,
«Мой доктор»
клиникасының дәрігері:
- Орталыққа хиджама жасау үшін келетін әр пациенттің өміріне, денсаулығына бейжай қарамаймыз. Міндетті түрде емханада тапсырған медициналық жалпы қан сараптамасы қорытындылары болуы керек. Егер осы орталықтан тапсырамын десе, оған да жағдай жасалған. Емдеу курсын алу үшін арнайы вакуумды банканың бір қорабын 3000 теңгеге сатып алып, әрі қарай емін жалғастыра береді. Бір курс емнің бағасы бес мың теңгеден басталады. Ал ем кезіндегі құрал-жабдықтардың тазалығына баса мән береміз. Науқасқа хиджама жасалып болған соң бөлме дезинфекцияланып, кварц шамы қосылады. Пациенттер көбіне қалыпсыз қан қысымы, жүрек ауруы, остеохондроз, буын аурулары, жүйке жүйесінің аурулары, варикоз, өкпе, тері және сал аурулары секілді әртүрлі ауру түрлеріне ем іздеп келеді. Ал зиянды жағына келсек, әзірге ешбір емделуші шағым жасаған жоқ. Хиджама жасаған соң емделушіні міндетті түрде бақылауға аламыз. Ал науқастан алынған ұйыған қан құйылған құтылар дезинфекцияланып, жоюға жіберіледі. Соңғы кезде үй жағдайында қызмет етушілер пайда болды. Оларда мұндай ереже қалай сақталып жатқанын айту қиын. Адам өмірінің маңызды шарасы ретінде хиджаманы жасатқан жағдайда арнайы орталық мамандарына жүгінген дұрыс деп есептеймін.
Клиникаға келген пациенттердің өміріне немқұрайды қарамайтын мамандардың пікірінше, әр науқас өз денсаулығына осы бастан мән беріп, қарттықтың салдарынан туындайтын түрлі аурулардың алдын алуы керек.
ҚАН САРАПТАМАСЫ МІНДЕТТІ ЕМЕС...
Хиджама – тек емдеудің түрі ғана емес, ағзаны тазарту, аурудың алдын алып, оның салдарымен күресудің тиімді әрі дінде рұқсат етілген түрі. Рас, дінде рұқсат етілген. Тіпті бұрын дін қызметкері болған кей имамдар хиджама жасаумен айналысып кеткен. Мәселе онда емес, жұмыстың қай түрі болмасын, адалынан келген нәпақа болса, еш әбестігі жоқ. Тек намазға жығылған жандардың арасында соңғы кездері осы еммен айналысып, тіпті үй жағдайында қабылдап, үйіңізге де барып емдейтін мамандар көбейіп кетті. Мұндай жағдайда медициналық талаптардың сақталуына қандай кепілдік бар? Емделушінің жағдайы күрт нашарлап немесе есінен танып қалса, ары қарайғы жағдай не болмақ?!
- Хиджама жасаумен айналысып жүргеніме біраз уақыт болды. Үйде арнайы жабдықталған бөлме бар. Барлығы талапқа сай. Сондай-ақ, үйге шақырту бойынша да жұмыс істейміз. Ол кезде де барлық құрал-жабдық өз тарапымнан. Емделушінің төсек жабындысы ғана өзінен болуы керек. Хиджама жасалған науқастың жағдайын одан кейін де үш күн бақылауда ұстаймын. Алынған қанның түріне қарап, процесті қайтадан қабылдау қажеттігін немесе қажет еместігін айтамын. Осы уақытқа дейінгі тәжірибемде ауыр жағдайға тап келген клиент болған емес,- дейді үйге шақырту бойынша хиджама жасаушы Жұлдыз.
Арнайы медициналық орталықтағы мамандар үшін емделушінің соңғы қан сараптамасы қорытындысы міндетті түрде қажет болса, үйге барып қызмет жасайтын Жұлдыз үшін оның түкке де қажеті жоқ. Егер ол пациенттің қан құрамы «қиындау», гемоглoбині аз болса ше?..
- Маған ешқандай медициналық қорытынды анализ керек емес. Өйткені ол гемоглoбинге қарамайды. Алынатын қан – ет пен терінің арасындағы «жарамсыз» қан, ал тамырдағы қан мүлдем басқа. Кейде көбік, сарысу күйінде лимфадағы артық қандар шығады. Оның алынғанын тіпті сезбей де қаласыз. Бас бөлігіне жасағанда шашты қырмай ала береміз. Көзі көрмейтін, құлағының шуы бар кісілер жасатса, осы кедергілерден арылады. Бір айта кетерлігі, алмаспен тілсек те, тыртық қалдырмаймыз, - деді Жұлдыз.
ШАРИҒАТ НЕ ДЕЙДІ?
Жалпы, хиджама сөзі қан алдыру деген мағынаны білдіреді. Бұл ежелде емдеудің ең тиімді жолы саналған. Алла Елшісінің (с.ғ.с.) де қан алдырып отырғаны жайындағы хадистер – нақты дәлелдің көзі. Ата-бабаларымыз оған сырқаттың көп түріне ем екенін біліп, яки қан қысымы, бас ауруы, қан қоюлануы мен рухани кеселдердің алдын алу үшін жүгінген. Қазіргі хиджама мамандары вакуумды банкалар арқылы жұмыс істесе, бұрынғылар шертпе, мүйізді үшкірлеп, сонымен тіліп қан шығарған. Залалсыздандыру жағдайы да әртүрлі екенін осыдан-ақ аңғара беріңіз.
Ал қызметтің бұл түрімен айналысып жүрген мамандар мен хиджама туралы дін қызметкерлері не дейді?
Жеңіс САДЫҚОВ,
«Құддыс Ишан»
мешітінің имамы:
- Хиджама әдісімен кезінде Пайғамбар (с.ғ.с.) да емделген. Сондықтан ежелден келе жатқан қауіпсіз, табиғи ем десе де болады. Хиджамаға қатысты бірнеше хадис те бар. Соның бірінде Алла Елшісі (с.ғ.с.) былай дейді: «Егер де сіздерден біреулеріңіздің қаны тасыса, одан қан алу қажет. Қан тасыған жағдайда адам өліп те кетуі мүмкін». Яғни, бұл жерде «қанның тасуы» сөзін қан қысымының көтерілуі деп түсінген жөн. Дін жолында жүрген бауырларымыздың хиджама жасаумен айналысуына еш қарсылығым жоқ. Тек арнайы оқып, тиісті құжатын алып, сауатты әрі таза жұмыс істесе болды. Өйткені білмеген адам бір нәрсені бүлдіретіні анық.
Қайырбек ОТЫЗБАЕВ,
қалалық «Айтбай» мешітінің наиб имамы, дінтанушы:
- Дінімізде «хиджама» сөзі денедегі артық қанды алдыру арқылы емдеу дегенді білдіреді. «Хиджама» сөзі мұсылман үшін еш таңсық емес. Бір сөзбен айтқанда, Пайғамбар (с.ғ.с.) медицинасы деп те кең таралған. Оның артықшылығы жайында Пайғамбарымыздың (с.ғ.с.) былай деп айтқан хадисі бар: «Шипа үш нәрседе: бал ішуде, хиджама жасату (қан алдыру) және отпен күйдіру. Алайда үмметімді күйдіруден тыямын». Енді бір хадисте: «Расында емделген нәрселеріңнің ең абзалы – хиджама немесе ол емдеріңнің ең жақсысы», - деген.
Демек, хиджама жасату – дінімізге қайшы дүние емес. Тіпті ежелгі қытайлықтар, вавилондықтар және мысырлықтар да қан алдыру арқылы дерттеріне ем іздеген. Медициналық тұрғыдан алып қарағанда көптеген дерттің алдын алуға көмегі тиюмен қатар, сырқат жанның дертіне шипа табуына жол ашып жатады. Дегенмен ескеретін жайт, хиджаманы арнайы оқыған, белгілі бір тәжірибесі бар медицина мамандарына жасатқан жөн. Егер оны жасау жолдарын дұрыс білмейтін кісі керісінше адам денсаулығына зиян келтіріп алуы әбден мүмкін. Сондықтан білікті де тәжірибелі маманға жүгінген әлдеқайда абзал.
ПАЙДАСЫ мен ЗИЯНЫ ҚАНДАЙ?
Бойындағы «харам» қаннан арылып, арқасының құрысып, шекесінің тырысуынан құтылғандар да бар екен. Бұған дейін медицинаның еміне көнбеген аурудың бұл түрінің атын емделушінің өзі де білмейді.
Шолпан СЕЙДАХМЕТОВА,
қала тұрғыны:
- Таңертең ұйқыдан тұрғанда сергек оянғаныммен, түстен кейін маңдайым тырысып, шекем солқылдап ауыратын. Үнемі. Бірде үйге атама хиджама жасайтын келіншек келді. Мен де ауруымды айта қойдым. Ол да ұсынысын жеткізіп, сол мезетте жасап көруді ұсынды. Шекемнің тырысқанынан көңіл күйімнің бұзылатынын көріп жүрген үйдегілер де қарсы болмады. Содан маңдайыма хиджама жасаттым. Содан бері шүкір, шекем солқылдап, маңдайым тырысқан емес.
Дәл осы үй жағдайына шақырып, хиджама жасатушының бірі қан алдырудың шипасын көрмеген.
Дәмелі АЙТПЕНОВА,
пациент:
- Көңіл күйім бұзылып, қан қысымым көтеріліп, денемде бір жайсыздық пайда болды. Сонан қатарластарым хиджама жасату арқылы бел ауруынан айығып, қан қысымынан құтылғанын айтты. Мен де соған бел байладым. Үйге шақырттым. Тазалық, өз ісіне мұқияттылық қала болсын, ауыл болсын, талапқа сай болу керек. Ал маған келген хиджамашы қолына медициналық қолғап та әкелмеген. Қолында мақта да, спирт те жоқ. Мен өзім зейнеттегі дәрігер болған соң үйге жедел қажет жабдықтарды алып қоямын. Әлгі маманға сол қобдиша қорымдағы бар затымды беріп, «көпреттік» деп әкелген банкасын стерилизациядан өткізіп, қолдануға рұқсат бердім. Әйтпегенде оның ісінің шалалығы көрініп тұрды. Жасаттым, бірақ баз баяғы қалпыма қайта түстім. Бәлкім, менің тым талапшылдығымнан ісін жөнді атқара алмаған шығар.
ДЕРТ ЖҰҚТЫРУ ҚАУІПТІЛІГІ ЖОҒАРЫ
Хиджамада терінің жоғарғы жағындағы белгілі бір нүктелерді тілу арқылы қан шығарылады. Қан алу үшін қазіргі заманауи құралдарды пайдаланған дұрыс. Ауру бір науқастан екіншісіне жұқпау үшін әрбір емделушіге жеке құрал-жабдықтар қарастырылуы тиіс. Хиджама жасалғанға дейін және кейін барлық құралдар тазаланып, дезинфекциялануы шарт. Әрбір ем қабылдаушы үшін бұрын қолданылмаған жаңа құралдарды пайдалану маңызды.
Сәбит ПАЗЫЛОВ,
Қызылорда облыстық
медицина орталығының директоры:
- Қан алу процесі – ойын емес. Ең бастысы, тазалық талаптары мүлтіксіз орындалуы тиіс. Адам қанын босату – кез келген кісі үйреніп алып жасай беретін массаж емес. Қан қандай жағдайда алынып жатыр? Хирургияда стерильді материалдар қолдануы шарт. Сол талап сақталып жатыр ма? Сақталмаса, ағзада кішкене жарақат болса, инфекция түсуі мүмкін. Басқа бір аурулар жұқтыруы ықтимал. Банканы бір рет ғана пайдалану керек. Бірақ ол солай жасалынып жатыр ма, бәлкім бір ауру адамның пайдаланған банкасы болуы мүмкін.
Денсаулық сақтау саласының мамандары не медициналық ұйымдарда, не қоғамдық денсаулық сақтау департаментінде есепте жоқ емдеудің бұл түріне осылайша түбегейлі қарсы. Оған себеп, адам анатомиясы – зерттеуді қажет ететін сала.
КІМГЕ СЕНІП, ҚАНДАЙ МАМАНҒА ЖҮГІНЕСІЗ?
Дәстүрлі емес медициналық қызметтің түріне жататын қан алу әдісі денсаулық сақтау саласының да, тіпті қоғамдық денсаулық сақтау департаментінің де бақылауында жоқ. Денсаулық сақтау министрлігінің құзыретіне тек дәстүрлі медициналық мекемелерді тексеру ғана кіреді екен. Ал ҚР Үкіметінің 2005 жылғы 30 желтоқсандағы №1325 қаулысына негізделген ҚР Лицензиялау туралы Заң жобасының «Денсаулық сақтау саласындағы қызметті лицензиялау» деп аталатын 26-бабының 47-бөлігінде дәстүрлі емес медициналық қызмет түрлері көрсетілген. Оның ішінде халықтық медицина (емшілік), гомеопатия, гирудотерапия, қолмен емдеу, рефлекс арқылы емдеу, шөптермен және табиғи құралдармен емдеу сатылары бар. Ал хиджама тізімде де жоқ. Ал қан алумен айналысатын мамандардың жеке лицензиялары мен сертификаттары бар.
Кімге сеніп, қандай маманға жүгінесіз, ол – сіздің құқығыңыз. Хиджама әдісімен емделу жайында сала мамандары мен медицина саласы қызметкерлерінің пікірін бір арнаға тоғыстыру мүмкін болмады. Пациенттердің де жасаған пайымы бөлек. Жан саулығыңызды дәрі-дәрмексіз жақсартқыңыз келген жағдайдың өзінде сенімді маманға қаралғаныңыз әлдеқайда пайдалы.
Еңкейіп барып еңсесін тіктеген ежелгі ем тәсілі бүгінде қан алу бизнесіне айналып бара жатқан жоқ па?
Нұрбике ҚАЗИҚЫЗЫ
http://www.halyk-gazeti.kz/index.php?option=com_content&view=article&id=8521:2018-02-01-05-39-22&catid=6:2011-11-18-09-03-06&Itemid=6 |